- Revista Forumul Judecătorilor
- Redacţia
- Număr curent
- Numere anterioare
- Lectură online
- Principii de publicare
- Comenzi
- Forum
- Asociaţia FJR
- Comunicate
- 10.05.2016 – Asociaţia „Forumul Judecătorilor din România” solicită membrilor Consiliului Superior al Magistraturii să respecte rolul constituţional al acestui organism reprezentativ al corpului magistraților, de garant al independenţei justiţiei
- 17.01.2017 – Asociaţia “Forumul Judecătorilor din România” pune la dispoziția persoanelor interesate un WHITE PAPER privitor la „Suprapopularea carcerală. Inoportunitatea amnistiei sau graţierii”
- 24.01.2017 – The Romanian Judges’ Forum Association – Observations regarding the projects of Emergency Government Ordinances concerning the collective pardon and the amendments of the Criminal Code and the Procedural Criminal Code
- 21.09.2016 – Asociaţia Forumul Judecătorilor din România a luat act de votul prin care Senatul României a respins solicitarea DNA de începere a urmăririi penale faţă de fostul viceprim-ministru, Gabriel Oprea, în privința decesului polițistului Bogdan Gigină
- 20.09.2017 – Forumul Judecătorilor din România: Numeroase adunări generale ale judecătorilor și procurorilor resping modificările de esență propuse de Ministrul Justiției privind legile justiției
- 27.09.2016 – Către Ministrul Justiției – modificare procedura promovare
- 22.07.2016 – The Romanian Judges’ Forum Association expresses its deepest concerns over the current situation in Turkey, regarding the Judiciary
- 13.06.2016 – Punct de vedere cu privire la Propunerea legislativă nr. PL-x 555/2015 privind modificarea Legii nr. 51/1995 pentru organizarea și exercitarea profesiei de avocat
- 31.05.2016 – Asociaţia “Forumul Judecătorilor din România” își manifestă susținerea în situația judecătorului Domnica Manole, din cadrul Curţii de Apel Chişinău
- White Paper – Necesitatea eliminării din legislație a categoriei personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor
- 03.08.2015 Romanian Magistrates Protest Memorandum
- 14.08.2015 Memoriu protest modificare legi justitie
- 30.09.2015 Memoriu privind proiectul Legii de salarizare a personalului plătit din fonduri publice
- 23.08.2016 Memoriu aplicarea nediscriminatorie a OUG nr.20-2016
- 30.08.2017 FJR către adunările generale de la instante si parchete – critici modificari propuse de MJ legi justitie
- 30.08.2017 FJR Memoriu catre MJ propuneri modificare legi justitie din 23.08.2017
- 27.06.2017 FJR: Judecatorii Curtii Constitutionale trebuie sa aiba dreptul neingrădit de a formula opinii separate si concurente
- 03.05.2018 PRESS RELEASE – Romanian Judges Forum Association regarding amendments proposed to Criminal and Criminal Procedure Code
- 03.05.2018 Forumul Judecatorilor din Romania: Instantele judecatoresti si parchetele resping modificarile esentiale din proiectele depuse la Camera Deputatilor privind Codul penal, Codul de procedura penala si Codul de procedura civila
- 03.05.2018 Forumul Judecatorilor din Romania: Scrisoare catre membrii alesi ai Consiliului Superior al Magistraturii in legatura cu modificarile esentiale din proiectele depuse la Camera Deputatilor privind Codul penal, Codul de procedura penala si Codul de procedura civila
- 06.01.2017 – Nu restaurației cu iz penal! Apel pentru o putere judecătorească independentă
- White Paper – Diurnele încasate în sistemul judiciar. Necesitate sau risipă bugetară?
- Statut şi Act constitutiv
- Evenimente
- Cerere de adeziune
- Comunicate
Forumul Judecătorilor din România solicită Consiliului Superior al Magistraturii să anuleze concursul actual de promovare la Înalta Curte de Casație și Justiție
Asociația Forumul Judecătorilor din România a atras atenția constant asupra necesității existenței garanțiilor privind meritocrația și șansele egale pentru fiecare concurent înscris la concursul de promovare a judecătorilor la Înalta Curte de Casație și Justiție.
Modificările aduse în anul 2018 legilor justiției, inclusiv asupra modalității de derulare a concursurilor din perioada recentă, afectează dreptul/interesul judecătorilor de a participa la concursuri pentru accederea la funcțiile de elită, în condițiile în care organizarea și desfășurarea acestora este fiind apanajul Secției pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii și al unui număr extrem de redus de examinatori numiți de aceasta, aproape mereu aceiași, în lipsa oricăror interdicții de desemnare în comisii în cadrul unor examene/concursuri consecutive.
O reformă reală este absolut necesară și nu mai poate întârzia, cadrul legislativ actual ignorând recomandările Comisiei Europene formulate de-a lungul timpului în cadrul rapoartelor MCV, ca materializare a obligației pe care România și-a asumat-o, la momentul aderării la Uniunea Europeană, de a crea un corp al magistraților recrutat exclusiv pe criterii de performanță.
De altfel, în propunerile recente de modificare a legilor justiției, Ministerul Justiției a avut în vedere modificarea sistemului de acces la Înalta Curte de Casație și Justiție, prin revenirea la probe de concurs care să reflecte respectarea, în primul rând, a criteriilor de competență profesională (candidații la aceste funcții ar trebui să susțină și o probă scrisă). De asemenea, au fost propuse modificări și în ceea ce privește componența comisiilor de concurs, pentru asigurarea unui nivel mai mare de obiectivitate și profesionalism.
În acest context, concursul actual de promovare la Înalta Curte de Casație și Justiție, derulat sub reguli subiective și lipsite de meritocrație, fără a se ține seama și de recomandările Comisiei Europene formulate de-a lungul timpului în cadrul rapoartelor MCV, este cu totul nejustificat și trebuie anulat neîntârziat, fiind necesară înlăturarea oricărei forme de implicare directă a Consiliului Superior al Magistraturii în concursul de promovare a judecătorilor la Înalta Curte de Casație și Justiție, prin numirea unor candidați agreați de majoritatea existentă în Secția pentru judecători.
De asemenea, potrivit jurisprudenței constante a Curții Constituționale, posibilitatea Consiliului Superior al Magistraturii de a adopta, prin regulamente, aspecte esențiale care țin de ocuparea posturilor de judecător sau procuror, inclusiv a celor de judecător la Înalta Curte de Casație și Justiție, determină o stare de incertitudine juridică, acest gen de acte având, de obicei, un grad sporit de schimbări succesive în timp. Prin urmare, prezentul concurs de promovare ar putea fi anulat pe cale judiciară, ca urmare a lipsei reglementării unor aspecte esențiale în lege, nefiind deloc clar de ce anume ar trebui desfășurat în mare grabă și cu orice preț.
Asociația Forumul Judecătorilor din România reiterează faptul că puterea legislativă și puterea executivă nu au nicio scuză pentru lipsa de voință politică necesară în vederea modificării imediate a legilor justiției, inclusiv având drept scop:
- instituirea unor examene meritocratice de promovare în funcția de judecător la Înalta Curte de Casație și Justiție, susținute exclusiv prin intermediul Institutului Național al Magistraturii;
- înlăturarea oricărei forme de implicare directă a Consiliului Superior al Magistraturii în concursul de promovare a judecătorilor la Înalta Curte de Casație și Justiție, prin abrogarea dispozițiilor care îi conferă rolul de a desemna comisii de concurs;
- selecția comisiilor de concurs trebuie să fie realizată exclusiv prin tragere la sorți, transparent, la nivelul Institutului Național al Magistraturii;
- interdicția de numire ca membru în orice altă comisie constituită pentru selecția judecătorilor vreme de trei ani de la data la care acel judecător a fost desemnat membru al unei comisii de concurs privind funcțiile rezervate judecătorilor în sistemul judiciar;
- interdicția de numire ca membru în aceste comisii a persoanelor din afara corpului magistraților care au desfășurat activitate politică sau cel puțin aparență de activitate politică cel puțin trei ani anterior numirii;
- reglementarea unor criterii clare pentru evitarea conflictelor de interese între membrii comisiilor de concurs.
Asociația Forumul Judecătorilor din România
judecător Dragoș Călin, co-președinte
judecător Lucia Zaharia, co-președinte
No related posts.
Buna ziua, poate cereti si situatia functiilor de conducere din CSM si de ce se foloseste manopera doloziva prin care se dau delegari pe 3 luni in functii cu sintagma “se deleaga pentru 3 luni, dar nu mai tarziu de data ocuparii functiei prin concurs”….care concurs nu se organizeaza niciodata, ca sa isi mentina in continuare oamenii de paie in functii cheie. Situatia detasarilor in CSM nu e relevanta?
Primul director schimbat din funcţie de noul primar al Timişoarei, este directorul interimar al Poliţiei Locale Timişoara, Dorel Cojan. Acesta era interimar de mai mult de şase ani pentru că fostul primar, Nicolae Robu, a refuzat să organizeze concurs pentru ocuparea funcţiei.